Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Policji w Raciborzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony Komenda Powiatowa Policji w Raciborzu policja.gov.pl.
Data publikacji strony internetowej: 10 maj 2007 roku. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-11-03
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Pomimo starań redaktorów serwisu, niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne, ponieważ:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.
- Nie wszystkie linki mają prawidłowo określony cel.
- Nie wszystkie zdjęcia / grafiki mają prawidłowe opisy alternatywne.
- Nie wszystkie tabele mają odpowiednio oznaczone nagłówki i tytuły.
- Nie wszystkie pliki do pobrania są dostępne cyfrowo lub posiadają wersje alternatywne.
- Nie wszystki filmy posiadają napisy i audiodeskrypcje.
- Ze względu na ograniczenia serwisu nie wszystkie elementy treści mogą być oznaczone znacznikiem lang.
- Ze względu na ograniczenia serwisu system oceny treści nie jest dostępny.
- Aplikacje typu "wirtualny spacer" nie są dostępne.
Treści nieobjęte przepisami
- Treści opublikowane przed 23 września 2018 roku nie są dostępne cyfrowo.
- Na stronie mogą być zamieszczone treści, które nie zostały przez nas ani na naszą rzecz wytworzone.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: < 2025-03-26 id="a11y-data-sporzadzenie"> 2025 roku marzec dwudziesty szósty
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-11" id="a11y-data-przeglad">11 marzec 2024 roku
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z samooceny dostępności strony/aplikacji mobilnej (PDF, 146,9KB)
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Nawigacja po głównym menu strony jest realizowana za pomocą klawiszy strzałek.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić doJoanna Wisniewska na adres poczty elektronicznej rzecznik@raciborz.ka.policja.gov.pl lub telefonicznie 47 8556259
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Dowiedz się jak złożyć skargę w Komendzie Głównej Policji.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
[KomendaPowiatowa Policji w Raciborzu] — ul. Bosacka 42, Racibórz
Do budynku głównego „A” prowadzi jedno wejście od strony ulicy Bosackiej. Budynek oznaczony jest nazwą ulicy i numerem oraz tablicą informacyjną.
W budynkach i ich okolicy nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście główne z poziomu gruntu do holu głównego, wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Drzwi wejściowe do budynku otwierane są ręcznie, nie posiadają oznaczenia kontrastowego. W drzwiach nie ma progu. Po lewej stronie drzwi wejścia głównego znajduje się wideo domofon. Hol recepcji (pomieszczenia dyżurnego) znajduje się po lewej stronie na parterze. Na parterze po prawej stronie od wejścia znajduje się pokój przyjęć interesantów, w którym mogą być obsłużeni interesanci. Pomieszczenie przystosowane jest do potrzeb osób poruszających się na wózku.
Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiektach. Interesanci odbierani są z punktu recepcyjnego przez policjanta/pracownika i poruszają się tylko i wyłącznie w obecności policjanta/ pracownika.
W żadnym z czterech budynków nie ma windy.
Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze budynku głównego.
W budynku znajdują się schody prowadzące do poszczególnych pomieszczeń, których początek i koniec biegu oznaczone są kontrastowo.
Na parterze znajduje się toaleta dla interesantów, po prawej stronie od punktu recepcyjnego, toaleta jest przystosowana dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz poruszających się na wózku. Drzwi do toalety nie posiadają oznaczenia kontrastowego.
W holu recepcji po lewej stronie znajduje się aparat telefoniczny dla petentów jest on w pełni dostępny dla osób poruszających się na wózku.
Przed budynkiem głównym po lewej stornie od wejścia głównego znajduje się parking dla interesantów, na parkingu wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznaczone jest znakiem poziomym.
Krawężniki są obniżone, umożliwiają swobodny podjazd osobom poruszającym się na wózku.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Budynek „B”- brak dostępu dla osób niepełnosprawnych- schody. Budynek nie został wyposażony w łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Budynek „C”- brak dostępu dla osób niepełnosprawnych- schody. Budynek nie został wyposażony w łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Budynek „D”- brak dostępu dla osób niepełnosprawnych- schody. Budynek nie został wyposażony w łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Komisariat Policji w Kuźni Raciborskiej
Obiekt Komisariatu Policji w Kuźni Raciborskiej znajduje się w Kuźni Raciborskiej przy ulicy Powstańców 7. W obiekcie realizowane są zadania o charakterze biurowym, administracyjnym i procesowym. Teren, na którym zlokalizowany jest obiekt Komisariatu Policji w części dostępnej dla petentów posiada utwardzony kostką brukową parking dla kilku pojazdów. Parking nie posiada wyodrębnionego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych. Parking znajduje się od strony ulicy Powstańców, wjazd na teren parkingu (do części dla petentów) nie jest ograniczony bramą, lub inna przeszkodą.
Komisariat Policji w Kuźni Raciborskiej stanowi jednolity budynek o czterech kondygnacjach na które składają się piwnica, parter, pierwsze piętro i poddasze. Do budynku prowadzą dwa wejścia jedno od frontu – wejście główne przeznaczone dla petentów i gości komisariatu oraz drugie znajdujące się po przeciwnej stronie budynku przeznaczone dla funkcjonariuszy i pracowników komisariatu.
Wejścia do komisariatu nie są w żaden sposób przystosowane do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Wejście główne do budynku poprzedzone jest 6 schodami, natomiast wejście znajdujące się z tyłu budynku poprzedzone jest 7 schodami. Budynek nie posiada zainstalowanych podnośników lub wind dostosowanych dla osób niepełnosprawnych, brak jest również pochyli. Budynek nie posiada toalet dostosowanych dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Na pierwsze piętro komisariatu prowadzą schody dwuzabiegowe w ilości 23 stopni -nie są one wyposażone w jakiekolwiek udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.
Podsumowując, wskazać należy między innymi poniższe braki w kwestii dostępności budynku dla osób ze szczególnymi potrzebami:
brak stanowiska postojowego dla samochodów osobowych, z których korzystają wyłącznie osoby niepełnosprawne,
brak zainstalowanego urządzenia technicznego (winda, podnośnik) zapewniającego osobom niepełnosprawnym dostęp do budynku oraz pomieszczeń w których wykonywane są czynności ze stronami,
drzwi wejściowe nie są przystosowane do ruchu osób niepełnosprawnych,
ciągi komunikacyjne nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (różnice poziomów)
sygnalizacji dzwonkowa umożliwiającej przywołanie obsługi komisariatu znajduje się przy drzwiach wejściowych do komisariatu – poprzedzona jest 6 stopniami,
brak pochylni, przeznaczonych dla ruchu osób niepełnosprawnych oraz poręczy, umieszczonych na wysokości 0,75 i 0,9 m od płaszczyzny ruchu,
brak na grzejnikach centralnego ogrzewania w pomieszczeniach przeznaczonych na pobyt osób niepełnosprawnych osłon ochraniających od bezpośredniego kontaktu z elementem grzejnym,
brak jakichkolwiek udogodnień dla osób niepełnosprawnych głuchoniemych, niewidomych,
Komisariat Policji w Krzyżanowicach
Obiekt Komisariatu Policji w Krzyżanowicach znajduje się w Krzyżanowicach przy ul.Tworkowskiej 10. W obiekcie realizowane są zadania o charakterze biurowym, administracyjnym i procesowym. Teren, na którym zlokalizowany jest obiekt Komisariatu Policji posiada nieregularny kształt litery „T”. Obiekt jest ogrodzony częściowo:
- od strony południowej ogrodzeniem o wysokości od powierzchni gruntu około 150 cm jest siatka, która ma fakturę druciano-plecioną, ślimakową
- od strony północnej brak jest ogrodzenia, budynek graniczy bezpośrednio z parkingiem Banku Spółdzielczego w Krzyżanowicach
- od strony zachodniej brak jest ogrodzenia, po stronie zachodniej znajduje się wejście główne, które bezpośrednio wychodzi na parking przed Komisariatem, który graniczy z chodnikiem przy ulica Tworkowskiej
- od strony wschodniej ogrodzeniem o wysokości od powierzchni gruntu około 150 cm, jest siatka, która ma fakturę druciano-plecioną, ślimakową
Komisariat Policji w Krzyżanowicach stanowi jednolity budynek o czterech kondygnacjach na które składają się piwnica, parter, pierwsze piętro i poddasze. Na parterze mieści się jedno pomieszczenie Zespołu Kryminalnego, Sala Odpraw, pomieszczenie tzw dyżurka, serwerownia oraz dwa pomieszczenia WC z czego jedno jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Ponadto na parterze znajduje się małe pomieszczenie w którym mieszczą się szafki ubraniowe funkcjonariuszy Zespołu Patrolowego oraz kotłownia. Na pierwszym piętrze znajduje się gabinet Komendanta, Zastępcy Komendanta, sekretariat oraz pomieszczenie dla funkcjonariuszy Zespołu Kryminalnego. Na poddaszu znajduje się pomieszczenie dla funkcjonariuszy Zespołu Dzielnicowych, jednoosobowego stanowiska do spraw wykroczeń, aneks kuchenny oraz pomieszczenie w którym znajduje się łazienka i toaleta. Dodatkowo do Komisariatu przynależy garaż trzystanowiskowy murowany oraz dwustanowiskowy wolno stojący blaszany. W pomieszczeniu piwnicznym znajdują się szafki ubraniowe funkcjonariuszy Zespołu Patrolowego, składzik gospodarczy oraz siłownia.
Dla petentów przybyłych do Komisariatu Policji w Krzyżanowicach przygotowany został od strony ul. Tworkowskiej tuż przed budynkiem Komisariatu parking bezpłatny z trzema stanowiskami parkingowymi jednakże brak jest miejsca wyznaczonego i jednocześnie przystosowanego dla osób niepełnosprawnych. Osoby te muszą pokonać duży odcinek aby dotrzeć do jedynego wejścia głównego budynku Komisariatu Policji w Krzyżanowicach.
Mając na uwadze potrzebę zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami budynek Komisariatu Policji w Krzyżanowicach, poza jedynym znajdującym się na parterze pomieszczeniem WC, które jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych nie posiada żadnych innych udogodnień typu:
brak stanowiska postojowego dla samochodów osobowych, z których korzystają wyłącznie osoby niepełnosprawne,
brak zainstalowanego urządzenia technicznego (winda, podnośnik) zapewniającego osobom niepełnosprawnym dostęp na kondygnacje z pomieszczeniami użytkowymi, w których wykonywane są czynności ze stronami,
w wejściu do budynku drzwi nie przystosowane do ruchu osób niepełnosprawnych,
nieprawidłowe otwieranie drzwi wejściowych do budynku oraz kształt i wymiary pomieszczenia tzw. poczekalni,
brak przystosowania w budynku Komisariatu ciągów komunikacyjnych do potrzeb osób niepełnosprawnych (różnice poziomów, wąskie ciągi komunikacyjne),
brak w instalacji wejściowej- na zewnątrz budynku- sygnalizacji dzwonkowej umożliwiającej przywołanie obsługi komisariatu,
brak pochylni, przeznaczonych dla ruchu osób niepełnosprawnych oraz poręczy, umieszczonych na wysokości 0,75 i 0,9 m od płaszczyzny ruchu,
brak na grzejnikach centralnego ogrzewania w pomieszczeniach przeznaczonych na pobyt osób niepełnosprawnych osłon ochraniających od bezpośredniego kontaktu z elementem grzejnym,
brak pomieszczeń przystosowanych do wykonywania czynności służbowych przez funkcjonariuszy z osobami niepełnosprawnymi w szczególności poruszającymi się na wózkach inwalidzkich (zbyt mała powierzchnie do swobodnego przemieszczania się na wózku inwalidzkim),
brak jakichkolwiek udogodnień dla osób niepełnosprawnych głuchoniemych, niewidomych,
brak drugiego wyjścia ewakuacyjnego (jedyna droga wejścia i wyjścia z budynku Komisariatu tylko przez główne drzwi),
Na terenie Komendy Powiatowej Policji w Raciborzu nie ma tłumacza języka migowego.
Informujemy, że na teren Komendy Powiatowej Policji w Raciborzu można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
W wybranych jednostkach Policji istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.
Połączenie z Policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.
Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00.
Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony euslugi.policja.pl
Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się dz. U. z 2011 r. nr 209, poz.1243).
W przypadku potrzeby doprecyzowania wskazanych informacji na temat dostępności architektonicznej osobą kontaktową jest Krzysztof Wierzgoń, adres poczty elektronicznej krzysztof.wierzgon@raciborz.ka.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 85 562 61.
<